Ortopedik Rehabilitasyon Nedir?

Ortopedik rehabilitasyon, özelleşmiş bir alt birim olarak fizik tedavi ve rehabilitasyon kapsamında yer alan uygulamalar bütünüdür. İçeriğinde iskelet sistemindeki birçok hastalığın tedavisini barındıran ortopedik rehabilitasyon, tetkik ve teşhise dayanan tedavi seçenekleriyle öne çıkar.

Ortopedik Rehabilitasyon Neden Uygulanır?

Ortopedik rahatsızlıkların tedavisi söz konusu olduğunda, ameliyattan önce ve sonra rehabilitasyon tedavisi devreye girer. Ortopedik rehabilitasyonun hastaya uygulanmasındaki asıl amaç ise iskelet yapısında ortaya çıkan rahatsızlıkların yol açtığı işlev bozukluklarının ortadan kaldırılmasıdır. Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları ile bu işlevlerin kişiye tekrardan kazandırılması hedeflenir. Uygulanan bu tedavilerin sonucunda, kişi tekrardan eski sağlıklı günlerine döndürülür ve başkalarına ihtiyaç duymadan hayatını idame ettirmesi sağlanır.

Ortopedik Rehabilitasyon Süreci Nasıl Başlar?

Ortopedik rehabilitasyon sürecinde ilk olarak Ortopedi ve Travmatoloji doktoru tarafından görüş alınır ve bunun üzerine Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon değerlendirmesi yapılır. Akabinde, bu değerlendirme doğrultusunda hastaya özel rehabilitasyon planlaması yapılır.

Ortopedik Rehabilitasyon Nasıl Uygulanır?

Gerekli teşhis yapıldıktan sonra röntgen, muayene ve MR gibi yöntemlerle ortopedik rehabilitasyon sürecine başlanır. Hastalığın teşhisinin ardından ortopedik rehabilitasyon uzmanları hastanın genel sağlık durumuna dair kişiye özgü ve bir tedavi planı hazırlar. Kişiye özel olarak hazırlanan bu tedavi planı yapıldıktan sonra hastanın tedavi süreci başlamış olur.

Ortopedik rehabilitasyon uygulamaları çerçevesinde hastaya egzersiz, masaj ve sıcak-soğuk uygulama gibi yöntemler uygulanabilir. Uzman terapistlerin kontrolünde gerçekleşen egzersiz programı ile hastanın kasları kuvvetlendirilir, duruşu düzeltilir ve iskelet yapısındaki bozukluklar ortadan kaldırılabilir. Bu sayede, hasta gündelik yaşamını çok daha rahat bir şekilde idame ettirir hale gelebilir.

Ortopedik rehabilitasyon uzmanlarının kontrolünde uygulanan bu yöntem sayesinde, hasta aşırı zorlanmaz ve rahatlamaya başlar. Bu rahatlık, zamanla beraberinde güçlenmeyi de getirir. Bahsi geçen hastanın tedavisi için hedeflenen sonuçlar elde edildiğinde, tedavi süreci tamamlanmış olur.

Ortopedik Rehabilitasyonda En Sık Karşılaşılan Vakalar Nelerdir?

• Kalça, diz ve diğer protezler sonrası rehabilitasyon
  • Spor yaralanmaları sonrası rehabilitasyon
  • Kas yırtılmaları, yapışıklıklar, eklemde hareket kısıtlılığı tedavileri
  • Menisküs ve bağ yaralanmaları sonrası rehabilitasyon