Online Randevu E-Sonuç
Arabic Arabic English English Russian Russian Turkish Turkish

Pilates, lumbo-pelvic stabiliteye odaklanan, akıl ve bedenin bir arada kullanıldığı bir merkezleme tekniğidir. Pilates hareketlerinin doğru solunum paterni ile yapılması hem ağrıyı azaltmakta, hem de hareketlerin daha kaliteli yapılmasını sağlamaktadır. Pilates egzersizleri, diğer egzersizlerden farklı olarak kasların dengelenmesini de hedef alır

Önemli bir nokta da hareketlerin çok tekrarlı değil çeşitli hareketler ile birleştirilmiş olmasıdır. Böylece dikkat ve kontrol ile kaslar arasındaki bağlantıyı sağlamak odaklanmış bir konsantrasyon gerektirir. En basit bir hareket bile güçlü ve zorlayıcı hissedilir.

Pilates, düzgün bir postür, kas kuvveti ve esnekliği artırıcı etkilere sahiptir. İyi bir denge, koordinasyon, beden kuvveti, stresin azaltılması ve genel formu korumak açılarından da etkinliği kanıtlanmış bir tekniktir.

Klinik pilatesin faydaları nelerdir?

  • Vücut duruşunu destekler
  • Sakatlanma riskini azaltır.
  • Denge ve koordinasyonu geliştirir.
  • Kaslar da kuvvet ve esneklik sağlar.
  • Vücut farkındalığı sağlar.

Pilates, Hangi Rahatsızlıklarda Kullanılabilir?

Tüm yaştaki bireyler için, hamilelik veya travma sonrasında, aynı zamanda elit sporcu ve dansçılarda kullanmak için modifiye edilmiştir. Rehabilitasyon programlarında başlangıç seviyesi için kuvvetlendirme amaçlı kullanılabilir. Pilates egzersizlerinin kronik ağrısı, skolyoz tedavisi, osteoartrit (kireçlenme) tedavisi, fibromiyalji (yumuşak doku romatizması), osteoporoz (kemik erimesi) durumlarında kullanılabilir. Hastanede yatan hastalarda mobilite, jimnastikçilerde aktivite gelişimi, esneklik gelişim üzerinde faydası olur.

**

**

Kurumsal İncek Ortadoğu Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi
444 1 750